Czego oczekujemy od pracowników?
2011-12-14
Katarzyna
Kloskowska-Kustosz w czasie uroczystości
przyznania Medali
Europejskich, fot. BCC
Podczas
tegorocznej Konferencji Kadry, największego spotkania dyrektorów
zarządzających i HR w Polsce, Katarzyna Kloskowska Kustosz, prezes
zarządu 4business&people sp. z o.o. przedstawiła tzw.
doniesienie z badania przeprowadzonego w ramach wspólnego projektu
BCC i 4business&people sp. z o.o.
-
Interesowały nas zmiany w wyzwaniach biznesowych oraz w
oczekiwaniach pracodawców względem pracowników - mówi Katarzyna
Kloskowska Kustosz, prezes zarządu 4business&people sp. z o.o. -
Badanie odpowiadało więc na następujące na pytania: Jakie zmiany
na przestrzeni ostatnich 20 lat nastąpiły w oczekiwaniach względem
pracowników i menedżerów i jakich postaw i kompetencji oczekiwali
właściciele i prezesi firm 10 lat temu, jakich obecnie i jakich
będą oczekiwać w najbliższych latach?
Warto
zapoznać się z wynikami badań, bowiem nastąpiły zasadnicze, w
niektórych przypadkach, zmiany. M.in. zdecydowana zmiana zaszła w
ocenie kompetencji menedżerów: 20 lat temu najważniejsze było
kierowanie zespołem w oparciu o wydawanie poleceń i rozliczanie
zadań (75 proc. wskazań), podczas, gdy współcześnie
najważniejsze jest kierowanie zespołem w oparciu o inspirowanie,
dyskutowanie i angażowanie innych (95 proc.).
Uczestnicy
badań przewidują, że za 10 lat to ostatnie podejście będzie
nadal dominujące. Badania mówią także o naszym podejściu do
relacji: praca - życie prywatne, zmianach w relacjach pracodawca -
pracownik, czy zmianach w elastyczności działań.