​Czego oczekujemy od pracowników?

2011-12-14

www.bcc.org


Katarzyna Kloskowska-Kustosz w czasie uroczystości
przyznania Medali Europejskich, fot. BCC


Podczas tegorocznej Konferencji Kadry, największego spotkania dyrektorów zarządzających i HR w Polsce, Katarzyna Kloskowska Kustosz, prezes zarządu 4business&people sp. z o.o. przedstawiła tzw. doniesienie z badania przeprowadzonego w ramach wspólnego projektu BCC i 4business&people sp. z o.o.


- Interesowały nas zmiany w wyzwaniach biznesowych oraz w oczekiwaniach pracodawców względem pracowników - mówi Katarzyna Kloskowska Kustosz, prezes zarządu 4business&people sp. z o.o. - Badanie odpowiadało więc na następujące na pytania: Jakie zmiany na przestrzeni ostatnich 20 lat nastąpiły w oczekiwaniach względem pracowników i menedżerów i jakich postaw i kompetencji oczekiwali właściciele i prezesi firm 10 lat temu, jakich obecnie i jakich będą oczekiwać w najbliższych latach?


Warto zapoznać się z wynikami badań, bowiem nastąpiły zasadnicze, w niektórych przypadkach, zmiany. M.in. zdecydowana zmiana zaszła w ocenie kompetencji menedżerów: 20 lat temu najważniejsze było kierowanie zespołem w oparciu o wydawanie poleceń i rozliczanie zadań (75 proc. wskazań), podczas, gdy współcześnie najważniejsze jest kierowanie zespołem w oparciu o inspirowanie, dyskutowanie i angażowanie innych (95 proc.).


Uczestnicy badań przewidują, że za 10 lat to ostatnie podejście będzie nadal dominujące. Badania mówią także o naszym podejściu do relacji: praca - życie prywatne, zmianach w relacjach pracodawca - pracownik, czy zmianach w elastyczności działań.




« Powrót